Alcatel-Lucent Enterprise lanceert ProActive Lifecycle Management

alcatel-lucent_unify

Alcatel-Lucent Enterprise (ALE) biedt business partners en klanten de gelegenheid om te ontdekken hoe het gebruik en het beheer van netwerken makkelijker kan, hoe ze daarbij netwerkrisico’s kunnen verminderen en mogelijkheden kunnen overwegen voor netwerkoptimalisatie in de toekomst.

Met de nieuwe cloudgebaseerde servicetoepassing ProActive Lifecycle Management, zijn business partners en klanten van ALE in staat om de Alcatel-Lucent Enterprise switches en controllers op het netwerk van de klant te zien, via één beveiligd webportaal.

Hoe het werkt

ProActive Lifecycle Management (PALM) werkt in combinatie met het Alcatel-Lucent OmniVista® 2500 Network Management System. Business partners en/of klanten kunnen veilig via de cloud en met slechts één muisklik een overzicht krijgen van het gehele netwerk. Ze krijgen daarbij toegang tot informatie zoals het modelnummer, serienummer, MAC-adres en de versie van het besturingssysteem van de Alcatel-Lucent Enterprise LAN- en WLAN producten. Deze gegevens hangen samen met de levenscyclus van het product, zowel voor wat betreft de software als de hardware, en omvatten tevens de status van het recht op garantie en ondersteuning.

PALM is een optionele functie die geactiveerd kan worden via de OmniVista 2500, dat op een netwerk van de klant draait, om alle gegevens van de ALE netwerkapparatuur door te geven aan de veilige cloudgebaseerde infrastructuur van ALE. Eenmaal geactiveerd, worden alleen de gegevens gerelateerd aan het onderhoud en de ondersteuning aan de ALE infrastructuur doorgegeven, beveiligd via HTTPS. Aan de klant gerelateerde gegevens, zoals IP-adressen of verkeer, worden niet doorgegeven.

Business partners kunnen met deze geautomatiseerde tools het ondersteuningsproces voor klanten vereenvoudigen, risico’s verlagen door de meest recente versie van het besturingssysteem te garanderen en door onderhoudscontracten actief te houden. Dat is veel effectiever dan het huidige alom gebruikte tijdrovende handmatige proces. Voor klanten wordt de budgetplanning eenvoudiger voor hun netwerkinfrastructuur, dankzij de gebruiksvriendelijke interface die heel snel laat zien welke apparatuur of onderhoudscontracten bijgewerkt moeten worden.

Philippe Bletterie, hoofd van de divisie Network Business oplossingen bij ALE stelt, “Wij vinden het belangrijk om een sterke community van onze klanten en business partners op te bouwen. Dat helpt ons er voor te zorgen dat het netwerk een toegevoegde waarde voor het bedrijf van de klant heeft. ProActive Lifecycle Management biedt geautomatiseerde processen die anders handmatig uitgevoerd moeten worden. Klanten en partners kunnen daarmee het complete netwerkbeheer verbeteren. Onze business partners kunnen de klant ondersteunen bij de planning van hun budgetuitgaven en garanderen dat hun netwerk toekomstbestendig is. Op deze manier behouden onze partners hun positie als vertrouwde adviseur.”

Bekijk voor meer informatie over ProActive Lifecycle Management de datasheet →