Defect en Retour

alcadis-garantie-banner

Een defect of een niet naar behoren werkend product is al vervelend genoeg. Wij van Alcadis hebben alle begrip voor deze vervelende situatie. Om die reden bieden wij de best mogelijke service in gevallen van reparatie en/of vervanging.

De standaard RMA-procedure van Alcadis verloopt als volgt:

  • Vraag een servicenummer aan door het retourformulier onderaan deze pagina in te vullen.
  • Na goedkeuring door Alcadis ontvangt u een servicenummer per e-mail waarna u het product naar ons kunt opsturen. Is uw product defect binnen 7 werkdagen na ontvangst? Dan neemt Alcadis de verzendkosten voor haar rekening. Is uw product defect binnen de garantietermijn maar na 7 werkdagen na ontvangst? Dan zijn de verzendkosten van en naar Alcadis voor uw rekening.
  • Het product wordt gerepareerd, dan wel vervangen, voor een nieuw product als deze werkelijk defect blijkt te zijn.
  • Het gerepareerde of vervangende product wordt per post naar u verstuurd.

Garantie

Bij Alcadis kunt u rekenen op een snelle garantieafhandeling. Heeft u een defect product binnen de garantieperiode? Meld dit product dan aan via ons defect- en retour formulier onderaan deze pagina. Met het servicenummer dat u ontvangt kunt u het product retour sturen ter reparatie of vervanging.

Voor onderstaande merken is de volgende fabrieksgarantie van toepassing:

  • MetaGeek – 90 dagen via MetaGeek support.
  • TP-Link – 10 jaar garantie op de producten die hier op de website van TP-Link staan vermeld.
  • Ruckus – Lifetime Warranty op geselecteerde producten, tot 5 jaar na de End of Sale datum. Klik hier voor meer informatie.
  • Alcatel-Lucent Enterprise – Limited Lifetime Warranty op geselecteerde producten, tot 5 jaar tot na de End of Sale datum.
  • EnGenius – standaard 2 jaar garantie. Als extra service biedt EnGenius aan haar geregistreerde partners Limited Lifetime Warranty voor alle bestelde producten uit de EnSky-serie en EnGenius Cloud-serie.
  • Telox – standaard 2 jaar garantie op portofoons en 6 maanden garantie op batterijen en accessoires. Klik hier voor meer informatie. 

RMA-procedure

Voor bepaalde merken is er een andere RMA-procedure van kracht. Hieronder vindt u een overzicht bij welke merken dit van toepassing is:

Ruckus
De RMA-procedure voor de producten van Ruckus verloopt via support.ruckuswireless.com. U moet ingelogd zijn om een RMA in te dienen. Aan de producten van Ruckus wordt standaard support toegekend met een garantieregeling.

Let op: u kunt geen RMA aanvragen via onderstaand formulier.

SonicWALL
De RMA-procedure van SonicWALL verloopt via de supportdesk van SonicWALL. Klik hier om naar de website van SonicWALL te gaan.

RMA via Alcadis voor overige merken
Voor TP-Link, Alcatel-Lucent Enterprise en EnGenius kunt u uw RMA via Alcadis doen door onderstaand formulier in te vullen.

RMA formulier

Dit formulier kunt u gebruiken voor de RMA-procedures van EnGenius, TP-Link en Alcatel-Lucent Enterprise.

    Bedrijfsnaam:*

    Contactpersoon:*

    E-mail:*

    Telefoonnummer:

    Productnaam:*

    Serienummer:*

    Factuurnummer:*

    Helpdesk referentie nummer:*

    Klacht/Omschrijving:*