Fiera Milano voorzien van een indoor en outdoor Wi-Fi netwerk met Ruckus Wirelss

fiere milano ruckus

FASTWEB heeft één van de meest gevorderde indoor/outdoor Ruckus Smart Wi-Fi netwerken in de wereld gerealiseerd in het Fiera Milano in Milaan. Dit netwerk kenmerkt zich aan hoge capaciteit, hoge snelheden, openbaar toegang en innovatieve Wi-Fi locatiediensten.

Het Fiera Milano is het derde grootste congrescentrum in de wereld. Er zijn in één jaar maar liefst meer dan 50 tentoonstellingen waar circa 23.000 bezoekers aanwezig zijn wat zorgt voor vijf miljoen bezoekers per jaar. Dit grote centrum moest voorzien worden van een goed werkend openbaar Wi-Fi netwerk. Voor de realisatie van dit netwerkt is FASTWEB, een Italiaanse telecommunicatie provider, ingezet. Zij maken gebruik van de apparatuur van Ruckus Wireless.

De keuze voor Ruckus Wireless

Er is gebruik gemaakt van de Smart Wi-Fi van Ruckus Wireless vanwege haar unieke carrier-grade technologie dat is ontworpen om een groter bereik, consistente prestaties en een sterk signaal te kunnen leveren. Daarnaast kan de apparatuur van Ruckus Wireless zicht steeds aanpassen bij veranderende weersomstandigheden die negatieve invloed hebben op de radiofrequentie wat kan zorgen voor een verbinding die verbroken wordt of slecht signaal waardoor het Wi-Fi niet goed werkt. De apparatuur van Ruckus zorgt ervoor dat het Wi-Fi signaal altijd optimaal werkt en dat iedereen voorzien kan worden van Wi-Fi.

Inrichting netwerk

Het Ruckus Smart Wi-Fi netwerk is ingericht met 500 ZoneFlex indoor en outdoor access points. Deze access points geven dekking aan 400.000 2m. Het netwerk wordt centraal beheerd door de  ZoneDirector 5000. Het netwerk biedt alle bezoekers in het congrescentrum een gratis en goed werkend Wi-Fi netwerk.

SPoT

Naast het aanbieden van gratis Wi-Fi en betaald internet connectiviteit met exposanten, heeft FASTWEB ook Ruckus SPoT location-based service (LBS) ingezet. Dit is ingezet als middel om meer inkomsten te kunnen genereren. Exposanten en organisaties kunnen meer informatie over hun klanten verzamelen via SPoT, waarna zij deze gegevens kunnen analyseren om zo hierop in te kunnen spelen en de inkomsten te verhogen.

Lees hier de gehele case →