TOPdesk vernieuwt Wi-Fi netwerk en kiest opnieuw voor Ruckus

TOPdesk, expert in servicemanagement, maakt al meer dan vijf jaar zorgeloos gebruik van een Ruckus Wi-Fi netwerk. Recent is er voor gekozen het netwerk te vernieuwen met nieuwere Ruckus access points en de Virtual SmartZone Controller. Dankzij dit netwerk is TOPdesk nu in staat nog meer gelijktijdige gebruikers te ondersteunen en kan het bedrijf erop rekenen dat het netwerk goed blijft functioneren tijdens het uitvoeren van werkzaamheden.

Samen met KommaGo, specialist in professionele Wi-Fi oplossingen, kwam TOPdesk in 2012 tot de conclusie dat Ruckus hun het beste kon voorzien in de gestelde eisen en behoeften. Na meer dan vijf jaar bleek dit nog steeds zo te zijn en dus viel de keuze weer op Ruckus. De oude access points werden ingeruild voor de ZoneFlex R600 en R700 in Delft en alle internationale locaties hebben de R510 als vervanging gekregen. Deze access points zijn in staat de capaciteit en hoge snelheden te bieden die TOPdesk vandaag de dag nodig heeft.

Verbeterd gebruiksgemak

Tevens is het gebruiksgemak met de komst van de nieuwe access points ook vergroot. Dankzij de RADIUS-authenticatie hoeven gebruikers niet meer in te loggen; er wordt automatisch verbinding gemaakt en er is geen wachtwoord nodig. De Virtual SmartZone zorgt ervoor dat er een back-up van het systeem gemaakt kan worden, voor het geval er iets kapot gaat.

Uitdagingen

Dat TOPdesk vestigingen in tien verschillende landen heeft, vormde een van de uitdagingen tijdens het vernieuwen van het netwerk. De access points zijn daarom vooraf geconfigureerd en op locatie zonder problemen geïmplementeerd. Dit hele proces is in bijna alle landen inmiddels succesvol en zonder veel overlast voltooid. Ook een andere uitdaging kon eenvoudig opgelost worden. Het kantoor in Delft heeft, ondanks de betonnen kern waar geen enkel signaal doorheen komt, nu toch uitstekende Wi-Fi. Er zijn hier simpelweg zó veel APs opgehangen dat geen enkele hoek nog zonder signaal zit.

Bekijk hier de volledige referentiecase van TOPdesk →